3.21.2011

Pertandingan Badminton Tertutup

Tarikh : 7- 8 Ogos 2010
Tempat : Perpustakaan Negara Malaysia


PENGENALAN
Pertandingan Badminton anjuran WARIS telah diadakan di Perpustakaan Negara Malaysia selama 2 hari, iaitu bermula pada 7/12/2010 hingga 8/12/2010.Tujuan pertandingan ini diadakan adalah untuk mencari pelapis baru yang berbakat bagi mewakili Jabatan Muzium Malaysia semasa pertandingan badminton pada Sambutan Hari Muzium Antarabangsa yang akan diadakan di Negeri Sembilan Darul Khusus pada tahun 2011. Sebelum perlawanan diadakan pihak penganjur telah membuat undian untuk menentukan pasukan dan kumpulan yang diwakili oleh pemain. Setelah undian di buat pertandingan tersebut telah dibahagikan kepada 2 kumpulan iaitu kumpulan A dan B.


PEMBAHAGIAN KUMPULAN
Kumpulan A
Konservasi & Komunikasi
Muzium Alam Semulajadi
Muzium Negara
Pendaftaran


Kumpulan B
Pengurusan
Perkhidmatan Muzium, MSKOA, UPHB, Pengacaran
Sumber Media & Bahagian Teknologi Maklumat


Kumpulan VIP
Pengurusan JMM
Muzium Negara @ Muzium Teksti Negara


FORMAT PERTANDINGAN
Pada 7/12/2010 (Sabtu) pertandingan badminton anjuran WARIS bermula dengan format pertandingan diadakan secara liga. Setiap kumpulan perlu bermain sebanyak 3 kali perlawanan mengikut kumpulan yang telah pilih melalui undian untuk penetuan ke peringkat separuh akhir dan akhir. Pada 8/12/2010 (Ahad) perlawanan peringkat separuh akhir telah diadakan diantara kumpulan A yang diwaklili oleh Muzium Alam Semula Jadi (Gigas) dan Pendaftaran (ImationTeam) dgn kumpulan B yang diwakili oleh Sumber Media & Bahagian Teknologi Maklumat (Gegar) dan Perkhidmatan Muzium, MSKOA, UPHB dan Pengacaraan (Maintain Je).


SENARAI PEMENANG
Johan : Kumpulan Gegar
Naib Johan: Imation Team
Pertandingan akhir tamat pada pukul 2 petang. Hadiah telah disampaikan oleh Pengerusi WARIS iaitu En. KamarulBahrin Bin A. Kasim kepada Johan dan dan Naib Johan serta juga saguhati kepada pasukan yang mendapat tempat ketiga.


KESIMPULAN
Melalui penganjuran pertandingan seumpama ini telah berjaya mengesan bakat-bakat baru yang boleh diserapkan ke dalam pasukan JMM.














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...