3.21.2011

Kejohanan Boling

Tarikh : 18 Disember 2010 (Sabtu)
Waktu : 10.00 pagi
Tempat : Megalane, Endah Parade, Sri Petaling


LATARBELAKANG KEJOHANAN
Sebanyak tujuh kumpulan telah dibentuk berdasarkan unit-unit atau bahagian-bahagian yang terdapat di Jabatan Muzium Malaysia. Penentuan kumpulan ini dilakukan setelah mengambilkira penyertaan yang mesti memenuhi syarat-syarat yang telah ditentukan. Tujuh kumpulan tersebut ialah :


1. THE SIMPSON (Pengurusan, Penyelarasan, Latihan & Kewangan)
2. MASUK PARIT PUN X PE(MEDM, Sumber Maklumat & Pendaftaran)
3. BALING JE LA (Pengacaraan, Keselamatan & MAS)
4. LORD OF THE PINS (Muzium Negara, Penyelidikan & MSKOA)
5. MAGIC BALLS ( IT, Komunikasi Korporat & Konservasi)
6. TINSEL (Perkhidmatan Muzium, UPHB & Muzium Tekstil)
7. JMM WILAYAH (Utara, Selatan, Tengah, Timur & Labuan)


Walau bagaimanana pun kumpulan 7 telah menarik diri di saat-saat akhir pertandingan kerana tidak dapat memenuhi syarat yang telah ditetapkan.


FORMAT PERTANDINGAN
Setiap kumpulan mesti mempunyai lapan orang pemain yang terdiri empat peserta lelaki dan empat peserta wanita dimana sekurang-kurang nya seorang adalah dari pegawai gred 44 ke atas. Seramai 50 orang peserta telah menyertai pertandingan ini yang telah berlangsung dengan jayanya termasuk penglibatan YBhg Dato’ Ketua Pengarah JMM sendiri.


RUMUSAN
Kesimpulannya, sukan bowling ini merupakan sukan yang boleh disertai oleh semua golongan staff tanpa mengira pangkat dan umur. Kejohanan kali ini telah dapat menarik minat ramai penyertaan dan menonjolkan bakat-bakat baru yang boleh diketengahkan untuk mewakili Jabatan pada pertandingan-pertandingan di peringkat luar pada masa akan datang. Oleh yang sedemikian seharusnya pertandingan seperti ini dapat kerap diadakan Perbelanjaan yang besar dan masalah kewangan adalah faktor utama yang perlu di fikirkan sekiranya kita ingin melihat sukan ini berkembang dan popular di kalangan staf. Bantuan dan sokongan dari pihak Jabatan dan persatuan adalah sangat-sangat diharapkan.













No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...